Egyesült Vargha Napló Művek

Egyesült Vargha Napló Művek

128. Színházajánló (2019. január - június)

2019. augusztus 10. - hamar

Értékelés 1-től 5-ig terjedő skálán.

2019 tavaszi félévében 11-szer jártam színházban. 10 új darabot láttam, 1-et pedig harmadszor néztem meg.

1. Szvetlana Alekszijevics nyomán: Secondhand

játszotta: az Örkény Színház társulata az Örkényben

rendezte: Bagossy László, Kovács D. Dániel és az egyetemi osztályuk

értékelés: 3 pont, nem érintett meg sajnos a Szovjetunió nyomorát bemutató írásokból összeszerkesztett jelenetsor, bár fontos előadásnak tartom, Csákányi Eszter pedig díjat is nyert az egyik jelenésével, úgyhogy színészileg is teljesen rendben volt 

2. Pierre Notte: Két néni, ha megindul

játszotta: az Örkény Színház társulata az Örkény előcsarnokában

rendezte: Gáspár Ildikó

értékelés: 5 pont, nem is lehet mást adni rá, pedig talán egyszer sem mosolyodsz el rajta, mégis van egy olyan báj ebben a két-háromszemélyes groteszk darabban, ami mellett nem tudsz szó nélkül elmenni

3. Szép Ernő: Patika

játszotta: az Örkény Színház társulata az Örkény előcsarnokában

rendezte: Mohácsi János

értékelés: 5 pont, a Radnótis Egy piaci nap után ismát egy nagyon-nagyon jól sikerült Mohácsi-rendezés, olyan főszereplő hármassal, hogy az ember csak csettint (Znamenák-Tenki-Novkov)

4. Osztrovszkij: A művésznő és rajongói

játszotta: a Radnóti Színház társulata a Radnótiban

rendezte: Valló Péter

értékelés: 3 pont, már a sarkon elfelejtettem, hogy mit láttam, nem értem, miért játszanak színhézak Osztrovszkijt, szerintem a drámaró nem elég jó, viszont jó volt Börcsök Enikőt életemben először (?) színpadon látni

5. Faragó Zsuzsa - Forgács Péter: Négyeshatos

játszotta: a Stúdió K társulata a Stúdió K-ban

rendezte: Forgács Péter

értékelés: 4 pont, sőt, de azért én jobban akartam csapkodni a térdem egy villamoson elkapott beszélgetésfoszlányoból írt darabban

6. Székely János: Caligula helytartója

játszotta: a Vádli Társulat a Szkénében

rendezte: Szikszai Rémusz

értékelés: 4 pont, de csak azért, mert egyrészt látszott, higy már rutinból játsszák, másrészt vártsam, hogy legalább olyan élmény lesz mint a K2-s fiúk rendezése az ELTE BTK alagsori kistermében a kaposvári egyetemistákkal, és hát nem lett akkora élmény, mindenesetre szép munka

7. Szerb Antal: Utas és holdvilág

harmadszor néztem meg, ez magáért beszél szerintem, többször nem fogom, ígérem :-)

8. Brecht - Dessau: A kaukázusi krétakör

játszotta: a Katona József Színház társulata a Katona Kamrában

rendezte: Székely Kriszta

értékelés: 5 pont, annak ellenére, hogy azt vártam, hogy áramütötten megyek haza, mindenesetre egy következetesen, szépen felépített darabot láhattunk ebből a klasszikusból, úgyhogy az élmény megvolt

pzs_6122.JPG

Péterfy Bori, mint narrátor és Pálmai Anna, mint Gruse A kaukázusi krétakörben (forrás: szinhaz,hu) 

9. Shakespeare: Macbeth

játszotta: a tatabányai Jászai Mari Színház társulata a Szkénében

rendezte: Szikszai Rémusz

értékelés: 5 pont, hibátlan feldolgozás, örülök, hogy színpadon életemben először velük láthattam, viszont Nagypál Gábor nem tud gonosz lenni a szememben, akárhogy is próbálkozik

10. Canetti: Káprázat

játszotta: a Forte Térsulat a Szkénében

rendezte: Horváth Csaba

értékelés: 5 pont ez is, újabb nagy dobás a Fortétól, ezúttal gólyalábakon 

A szereplők a Káprázatban (forrás: art7.hu)

11. Bognár Péter: Minden kombi cirkó, de nem minden cirkó bojler

játszotta: a Katona társulata a Katona Kamrában

rendezte: Gothár Péter

értékelés: 5 pont, hát igen, ilyen egy jó, tartalmas, stílusosan megírt, nembulvár, de abszurdba hajló kortárs (tragi)komédia

Előfizetői akcióban páros színházjegyet adunk ajándékba

Tasnádi Bence, Kocsis Gergely és Rijder Vivien a Cirkóbojlerben (forrás: vgfszaklap.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://evnm.blog.hu/api/trackback/id/tr9315003992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása