Egyesült Vargha Napló Művek

94. Az első rövid nyaralás: Csehország

2017. október 07. - hamar

tavaly nyáron Prágából kiindulva és Cesky Krumlovba tartva már megálltam Ceské Budejovicében, de idén az a szálloda, ahol aludtunk, a recepció korai zárása miatt (!) nem fogadott, ezért a főtéren szálltunk meg. A meleget leszámítva semmivel nem volt baj, az ablakból ilyen volt a kilátás.

Ezen kívül - mivel Jindrichuv Hradecbe, amit második állomásnak terveztem, a szervezetlen és bunkó, totálisan kommunikációképtelen vasutasok miatt, nem jutottunk el - jutott időnk sétálni Budejovicében, sőt, a tűztoronyba is felmentünk. Meg ittunk országos sörversenyen aranyérmet nyert sört is.

Ezután  szigorúan busszal - elmentünk Telcbe, mely a világörökség része, egy fantasztikus hely. Egyszerűen csak ott kell lenni napközben és este, teljesen kikapcsolja az embert. A szebbnél szebb házak mellett van vára is, tóval.

Vasárnap, a hétvége koronájaként: Valtice, Csehország bortrezorja a Liechtensteinek kastélyában. Nekem már a második látogatásom volt ez, ahol 3300 Ft-nyi koronáért 8 féle bort tudtunk mindketten megkóstolni. Ezek zamata most nem volt olyan átütő, mint az első alkalommal, de azért nagyon megérte. Valtice már az osztrák határon van, Breclavhoz nagyon közel. Breclavból pedig Pozsonyon és Érsekújváron át nagyon könnyű hazajutni Pestre.

A csehországi hétvégék ezzel már rendszeresnek mondhatók. Legközelebb Nyugat-Csehorszéág következik (Pilsen, Marienbad, Karlsbad...) Olcsó, szép, jó - a bunkóságot, ami itt az eget éri néha, meg valahogy elviseljük...

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.